BALI

30.8. Na letisti v Praze probehlo vse bez problemu a na cas jsme s leteckou spolecnosti China Eastern Airlines odleteli smer Sanghaj. Servis v letadle byl super, dostali jsme deky,polstare,sluchatka, 2x podavali jidlo a neustale roznaseli piti. Jen tedy maji nastaveny pravidla, ze se nesmi pouzivat vubec telefon, kdo treba poslozcha hudbu nebo tak,tak mu to hned zakazou a okynka museji byt celou dobu stazeny. Let trval neco o kolo 10 hodin.

31.8. V Sanghaji jsme pristali v 7 rano mistniho casu (tudiz pro nas byla cca 1 hodina rano). Unaveny, nevyspaly jsme prosli celni kontrolou a vydali jsme se do centra Sanghaje. Rozhodli jsme se, ze do centra se vydame Maglevem, to je rychlovlak co jede pres 300km/hod., v centru jsme byli za 8 minut. Pak do novy casti Sanghaje jsme se rozhodli jit pesky, no bylo to dost narocny, jak jsme byli unaveny. Dnes jsme se rozhodli, ze se jen podivame na mrakodrapy a zbytek nechame na priste a zkusime si spis pujcit skutr, protoze se to prochodit vazne neda. No a co rict k Sanghaji, takova Dubaj noo.. Doufam,ze pri pristi navsteve objevime tu pravou Cinu a ne takovou modernu. Na obed jsme si dali jidlo v restauraci ja nejakou rybu a Stepan cosi cinskyho �, pak uz se nam nechtelo jit zpet pesky,tak jsme jeli metrem na Maglev a pak hned na letiste. Byli jsme tam asi 4-5hodin pred odletem, ale ja byla tak mrtva, ze jsem si neprala nic jinyho nez se natahnout nekde na lavicky a vyspat se. V 17.20 jsme odlitali smer Bali opet se stejnou spolecnosti. Tentokrat let trval neco kolem 7 hodin a na Bali jsme prileteli asi o pulnoci. Cestou byly docela dost turbulence a tesne pred pristanim byly docela silny,ze se letadlo citelne propadlo o nekolik desitek metru a lidi kolem vyjekli, no uz jsem se tesila az pristaneme. Po pristani nas hned vsude zacali odchytavat typci a porvavali taxi taxi..proste jak na Sri Lance. Sli jsme si nejdriv rozmenit penize (ale jen 4000kc,aby jsme meli pro zacatek) a pak jsme si nasli, no spis si taxikar nasel nas. Zacal nejakou cenou a my byli nekompromisni az jsme snizili cenu o cca 70%, ale i tak podle diskuzi co jsem si nacetla za odvoz do Kuty byla cena drazsi nez jsem chtela (dali jsme mu 100 000 rupii = 180Kc), on se teda hrozne nastval, ale byla to jeho volba, nemusel s nama jezdit. Odvezl nas do hotelu a my jsme se sli ubytovat. Bydlime v hotelu RedDoozs v Kute. Osprchovali jsme se a asi ve 3 rano jsme sli konecne spat.

1.8 Rano jsem nechtela moc spechat a trosku se prospat. Vstali jsme asi v 10, hned toho majitele hotelu jsme se zeptali, jestli si muzeme pujcit nekde skutr a on hned nekomu zavolal a do 20 minut nam skutr i s drzakem na surf privezl (na 11 dni jsme zaplatili 600000 rupii = 1094 kc) a hned jsme vyrazili na plaz. Ukol dva znel..pujcit si surf. Jeli jsme na plaz do Kuty a Stepan si vyjednal pujceni surfu na 11 dni za 700000 rupii. Chteli jsme surfoval, ale tim, ze jsme jedli naposled v Sanghaji, tak jsme meli uz hlad a rozhodli jsme se jet nekam najist a smerovat to na chram Pura Tanah Lot. Cestou jsme narazili na peknou restauraci s typickym Balijskym jidlem. Jidlo nas vyslo kazdyho asi na 50Kc. Jinak co k doprave. Jestli na Sri Lance jsem se udivovala, jak se vejdou tri tuktuky vedle sebe na silnici, tak tady vedle sebe jede klidne pet skutru, jedno auto a jeste skutry v protismeru. Jako provoz dost slusnej, klickovat, jezdit po chodniku, predpisy tu proste neplatej a jezdi se tedy vlevo. Spis me udive, ze se tu plati opravdu za vse i za parkovani skutru sice jen 2000rupii = 3Kc, ale stejnak. Dojeli jsme k tomu chramu a vstup stal 30000 rupii na osobu = 50 Kc, bylo to tam fakt pekny. Teda byl zrovna odliv, takze jsme se k nemu mohli dostat, za prilivu je to nemozny.

Pak jsme jeli uz smer zpet do Kuty a sli jsme na plaz na zapad slunce. Az zapadlo, tak jsme vyrazili na hotel, osprchovali jsme se a pote jsme vyrazili do centra na veceri. Centrum Kuty je teda jedna velka diskoteka, fakt jsem koukala z otevrenou pusou, protoze to jsem snad jeste nikdy nevidela. Hlavne ty silnice totalne precpany.

2.9 Brzy rano jsme vyrazili na poloostrov na jihu Bali na Bukit, pry je to tam vyhlasene pro surfovani. Prvni zastavka byla plaz,ktera byla hned vedle letiste. Chteli jsme videt,jak blizko nas pristava letadlo, no cekali jsme asi neco vic. Pak jsme jeli na plaz, ktera nam byla doporucovana na surfovani a to Pantai Balangan. Plaz vypadala pekne, jen pri prilivu neni kde lezet a balijci toho samozrejme vyuzivaj a nabizeji lehatka, my jsme i tak byli na rucniku na zemi.

Stepan sel surfovat a ja jsem sla proplouvat vlny. Po hodine snazeni chytit vlnu to Stepan vzdal, i kdyz podminky byly asi dobre, ale byl silny proud a Stepan nebyl schopen se dostat pres ty vlny,ktery mely pres 2 metry. Po tehle plazi jsme jeli vic na jih a to na Bingin Beach, to byla docela chyba. Na fotku plaz vypdala pekne, ale nebyl tam ani metr pisku, vlny se tristily o utesy. K teto plazi se musi sejit hodne prudce po schodech dolu, jsou tam domecky na kulech, hezky bary,kde sedeji surfari a pozoruji ostatni surfare.

Ale jelikoz tam bylo dost kamenu a vlny velky, nedalo se ani kam lehnout,tak jsme tam ani nezustali a resili jsme kam dal, mela jsem v planu Padang Padang a Uluwatu,ale bylo to kousek od nas a mysleli jsme si,ze tam to bude stejne, tak jsme jeli na plaz Pendawa Beach, opet nas to neuspokojilo, nejenom,ze se tedy za vjezd k plazi platilo, ale nebyly tu vlny zadny. More melo peknou barvu, ale to bylo tak cely. Hlavne tam jezdilo hrozne moc lidi,auta,autobusy..vsichni obleceny do dzin atd..a jen dosli k plazi,vyfotili se a odesli a my jediny jsme tam byli jen v plavkach.

Po chvili jsme plaz opustili a vydali se na posledni plaz toho dne a to do Nusa Duy. Opet se z vjezd platilo (neni to moc asi 4Kc,ale stejnak..za vse si tu reknou o penize). Plaz byla pekna, ale taky nebyla vhodna k surfovani. Nevedeli jsme,kde je chyba, kdyz cely poloostrov je pry vhodny pro surfare. Nevadi, pobyli jsme tam a pak jsme se vydali smerem do Kuty a vecer jsme si zasli na dobrou veceri a thajskou masaz a to jsem myslela, ze asi umru bolesti :D (stala asi 180kc)

3.9 Dnes jsme se vydali do vnitrozemi. Rano jsme se zastavili na trhu a nakoupili si nejaky ovoce na cestu. Nase prvni zastavka byla v ryzovych plantazich Jatulawih, kde se pri vjezdu vybiralo vstupne (asi 20000 rupii), bylo to tam moc pekny.

Prosli jsme to tam a pak jsme pokracovali dal. Cestou byly moc pekny vyhledy do prirody a konecne ta cesta byla zabavna, protoze kolem Kuty je to jedna velka zacpa. Dojeli jsme ke chramu Pura Ulun Danu Bratan. Tam jsme platili jak za vjezd, tak i za vstup. Bylo to neco kolem 30000/osobu.

Panaromata byly moc pekny a pak jsme chteli jet na GitGit Waterfall, ale rozmysleli jsme si to a jeli jsme misto toho na vodopad Tagenungan Waterfall, ktery podle fotek vypadal mnohem lip a v realu byl jeste hezci. Vykoupali jsme se tam a pak jsme si tam dali na vyhledu kokos.

Parada. Pak jsme se jeste zastavili u plaze Sanur, ale byl zrovna odliv a more bylo cca 1 km od brehu, tak tady jsme nepoznali jestli se da surfovat nebo ne a pak jsme uz vyrazili do Kuty. U hotelu jsme se vykoupali v bazenu a pak jsme vyrazili na veceri do centra. 4.9 Dnes byl den podle Stepana ve zmameni surfingu. Hned rano jsme vyrazili na plaz do Kuty, ale vlny po ranu nic moc, nejakej plazovej typek nam rekl,ze budou vlny az pri prilivu cca kolem 10hod.dopoledne. A taky, ze jo, tak si to aspon uzil a ja ho fotila. Pak jsme si zasli na obed a odpoledne jsme sli na plaz Caggnu, kde je pisek trosku nacernalej. Tam sel Stepan surfovat jen ma chvili, opet se mu neco nezdalo. A ja si davala na plazi kokos.

5.9 Brzy rano jsme vyrazili na skutru smer PadangBai. Jeli jsme si neco kolem 1,5 hodiny. Ani jsme nedojeli k mori a uz nas chytal nahanec,kam chceme jet.. Rikal Lombok? Gili Islands? No my jedeme n Gili Islands a on hned at jedeme za nim. Zaparkovali jsme a on hned na nas maval s letakem,jak jezdi ta lod a kolik to stoji. Zpatecni cena pro jednoho tam byla 1200000 (pres 2000Kc) no to se asi zblaznil. Tak my,ze chceme za tuhle cenu, ale pro dve osoby, vysmal se nam, ale kdyz jsme rikali, ze znamy za tuhle cenu jeli a ze si pujdeme najit jinou spolecnost, tak to hned byl ochotnej nam to za tu cenu dat. Prijeli jsme tam asi v 8.30 a rekl nam, ze prazdna lod je az v 11, na to, ze my cekat nechceme a ze teda pujdeme jinam, opet se lekl a najednou to slo a na lodi jsme byli uz asi v 8.50. Haha. Jen teda velka lod jede pouze na Gili Trawangan a Gili Air a my zrovna chceme na prostredni a nejmensi ostrov Gili Meno (smula no, to jsem se docetla na diskuzich, ze je ten ostrov nejlepsi). Jeli jsme asi 1,5 hod.a dojeli jsme na Gili Trawangan, hned tam stali typci a porvavali Gili Meno a my, ze jo. Rekl uplne nesmyslnou cenu, na to, ze by se ma ten ostrov dalo doplavat z toho Trawanganu. Tak jsme to tam sli projit a dozvedeli jsme se, ze levna lod (public boat) jezdi jen 2x denne a to az ve 4 odpoledne, tak to jsme cekat nechteli a zaplatili jsme za oba 90000 rupii za prevoz. Jeli jsme asi 15 minut a kdyz jsme priplouvali, tak v mori byly vsude samy meduzy. Tak jsem se teda dost vydesila, ze v tom se mi fakt snorchlovat nechce. Po pripluti jsme si sli najit ubytko, co jsme meli rezervovany predem za 250kc/za oba/noc.

Po ubytovani jsme sli na druhou stranu ostrova nez byly meduzy. Potapeni bylo pekny, vsude samy koraly, barevny a velky ryby. Parada. Bilej pisek, bary na plazi. Na zapad slunce jsme sli do jedny restaurace, kde bylo pekny posezeni na plazi a byli jsme tam az do zaviracky, davali jsme si drinky a tak. Zapad slunce byl moc pekny.

6.9 Rano jsme vstavali asi v 7 a sli jsme na snidani, ktera byla v cene ubytovani. Potom jsme chteli jit na jih ostrova, protoze tam jsme vcera nedosli. Cestou jsme narazili na stanek, kde se kupuje zpatecni jizdenka na Gili Trawangan, protoze tam odsud nam jede lod na Bali. No a zjistili jsme, ze ta levna (public boat) jede asi za 15 minut, tak jsme si rekli, ze to bude asi rozumnejsi prejet uz ted a ze prozkoumame aspon i ten druhej ostrov a nebudeme se muset stresovat jestli stihneme tu lod na Bali. Prejeli jsme na Trawangan no a nasli jsme si plazicku, kde byly i docela pekny vlny na surfovani a to potapeni tam bylo taky nadherny, hrozne velky ryby a barevny, krasa.

Na listku jsme meli napsano, ze na Bali lod odplouva ve 13 hod.,tak jsme sli jeste na obed a ze pak v klidu vyrazime. Jenze.. pak jsme nemohli najit, kde presne ta lod odplouva a zdesili jsme se, ze jede za 2 minuty, tak jsme tam zmatene zacali pobihat az jsme to nasli, ale tam nam rekli, ze jezdi jen 2x denne a to jedna v 11 a druha v 15.15, takze vlastne mame jeste cas. Tal jsme se rozhodli, ze si pujcime kola a projedeme cely ten ostrov a nekde si zasnorchlujem. Po prozkoumani nam prisel tenhle ostrov mnohem lepsi nez ten Meno, na Menu bylo spoustu odpadku, ale spis to tam bylo mrtvy ( coz jsem vedela, ze Trawangan je vic zivejsi, ale dle diskuzi to popisovali desive pritom to nic desivyho nebylo a bylo to tam o dost vic romanticky nez na Menu). Ve tri jsme uz cekali na lod, ale pry kvuli velkym vlnam lod odjede az o hodinu pozdeji a opravdu zpatecni cesta lodi byla docela desiva, lod skakala uplne do vzduchu, pripadala jsem si jak v Piratech z Karibiku. Na Bali jsme pripluli asi kolem 18 hod.

7.9

Dnes jsme se rozhodli, že se vydáme opět do vnitrozemí. Naší první zastávkou byl Monkey Forest u Ubudu. Po asi hodinové jízdě v zácpách jsme konečně dorazili na místo. Ještě před vstupem jsme si zašli na oběd na pizzu (kde byly ceny podobné jako v ČR). Vstup do Monkey Forestu stál asi 30000 rupií, ale nějakým záhadným způsobem jsme prošli zadarmo. Bylo tam spousty opic, skákaly po lidech, brali si banány od lidí a docela fajn zážitek, jen škoda, že jsou ohraničeni plotem. Nechtělo se nám to procházet úplně celé, protože nás čekali ještě další zastávky, ale opic jsme si užili až až.

Pak jsme projížděli Ubudem, ale zrovna dneska měli Balijci nějaký celoostrovní svátek, takže všude samé průvody a jak bylo předtím na silnicích hodně skútrů, tak dnes tedy ještě víc. Ale ty průvody byly zajímavé. V Ubudu jsme to jen projeli, město samo o sobě bylo dosti podobné jako Kuta, méně rušnější, ale krámky atd. stejné. Navíc bylo hrozné teplo, tak se nám nechtělo moc chodit po městě. Tak jsme jeli až k rýžovým plantážím Tegalalang. Celou cestu jsme už vyhlíželi, kdy konečně vyjedeme ze zácep a měst a vjedeme do přírody a vlastně až k těm rýžovým plantážím se nám to nevyplnilo a najednou se tam zjevily. Už na dálku to bylo poznat, protože tam bylo všude plno zaparkovaných skútrků a krámky se suvenýrama. Po zaparkovaní k nám samozřejmě hned naběhl týpek, že chce prachy za parkovaný a vstup. Na osobu si řekl 10000 rupií. Podle nás se tam žádný vstup nevybíral, jen si ty peníze nechal pro sebe, ale tak co no, hádet se s nima nemá moc smysl. Tyto rýžové plantáže byli menší než ty Jatulawih a taky tyhle byli o dost více komerční, byli tam všude nápisy I love Bali. Ale taky za to stáli, je to pěkná podívaná.

Další zastákou byl chrám Pura Tirta Empul, bylo to asi 20 minut jízdy od rýžových plantáží. No těžko říct, jestli jsme udělali dobře jet do chrámu v době jejich slavností. Probíhalo tam spousty ceremoniálů a bylo tam spusty lidí. Byly tam bazénky, kde tekla voda a stála se na to fronta, aby se lidé mohli očištit vodou. Museli jsme mít přes sebe jejich hadry a v těch jít do té vody. Pak jsme si o tam prošli a vydali jsme se pak už směr Kuta.

8.9.

Na dnešek bylo rozhodnuto, že dáme šanci znovu poloostrovu Bukit a opět tam vyrazíme hledat nějakou pláž, kde by si Štěpán mohl zasurfovat. Jako první jsme si vyhlídli pláž PadangPadang na kterou se platilo vstup 10000 rupií za osobu. To už je tedy celkem dost na to, že to je jen za vstup na pláž. Šlo se takovou cestou mezi skálama a kolem skákaly opice.

Pláž byla moc pěkná. Bylo tam málo lidí a tak jsem si myslela, že se tu zdržíme delší čas, ale podle Štěpána byly tentokrát vlny moc malý. No chápu, že se už blížil konec dovolený a Štěpán si pořádně nezajezdil, tak jsme se tam nezdrzeli dlouho. :)

Dnes nás tedy poprvé zastihnul ,,déšť,, bylo to teda spíš takový, jako když nás někdo polochtal. Spadlo jen pár kapek. Další naší zastávkou byla další vyhlášená pláž Uluwatu. Už předem jsem věděla, že do vody se jde skrz skálu a tudíž to nebude pro Štěpána to pravé ořechové. Tak jsme si tam dali zmrzku, podívali se, nafotili a vyrazili jsme dál.

Pak jsme mířili na Uluwatu temple. Kde se platil opět jen vjezd skůtrem, ale pak samozřejmě i vstup. Češi noo..chtěli jsme to obejít zadarmo, ale všimli si nás. Výhledy byly moc pěkný a docela jsme si to tam uližili, ale když jsme procházeli kolem kontrolujících, tak nám ten lístek neodtrhli, tak jsme se je pak rozhodli prodat za levnější cenu a prodali jsme je nějakým rusákům.

Bukit jsme už tedy tak nějak projeli celý a tak jelikož už se blížil konec dne, jsme vyrazili směr do Kuty na západ slunce, kde proběhl i jejich tradiční ceremoniál.

9.9.

Poslední dny na tomto ostrově jsme už trávili v blízkém okolí. Ještě byla v úvahu alternitava jet na sopku Batur (aspoň přes den), ale nakonec po dlouhém uvážení jsme to vzdali, jelikož nás děsila zácpa a zas celodenní sezení na skůtru. Takže náš dnešní den se odehrával jenna pláži Canggu kousek od Kuty, je to pěkná pláž s černým pískem a Štěpán si tam konečně zasurfoval a natočili jsme i nějaká videa.

10.9.

Dnešní den byl dost podobný tomu předchozímu. Ráno jsme byli v bazénu a pak jsme se jeli podívat na Kutu na pláž a vlny byly nic moc, tak jsme opět vyrazili na Canggu beach, kde teda měli nejlepší kokos z celého ostrova a to jen proto, že ho měli vychlazenej. Našli jsme si i novou cestu, takže jsme projížděli vesničkami a rýžovými plantážemi. Večer jsme si zašli na romatnickou večeři.

11.9.

Náš poslední den na Bali. 11 dnů uteklo jako voda a my už si zas musíme balit věci a vyrážet směr Evropa. Poslední den jsme využili ještě naposled k surfování a i já jsem si konečně půjčila surf. Na moje umění mi to celkem šlo a odpoledne jsme byli už jen v bazéně, balili si a před letem jsme se ještě trošku na pokoji přespali. Naštěstí nás tam nechali až do večera a nechtěli žádné peníze navíc. V 1 ráno nám letělo letadlo do Shanghaje.